2009. április 14., kedd

hihi

Van egy blog,ahol zugolvasok(illetve van több is :D ),ahol ezt találtam...ez a téma nálam is mindig problémát okoz.Remélem nem bánja a szerző,ha átmásolom ide ezt:
A TERHESSÉG HETEI, HÓNAPJAI, TRIMESZTEREI...

A terhesség 40 hétből, azaz 10 hónapból (4 hetes hónapokkal számolva, hogy miért, passz... hogy ne legyen olyan egyszerű), azaz 3 trimeszterből áll.

HETEK

A terhesség első hete az utolsó menstruáció első napjától számolandó. Vagyis, amikor megfogan a baba, akkor már papírforma szerint, 2-2,5 hetes terhes vagy! És hogy hányaDIK hét: ha valaki 10 hetes és 2 napos (10+2), akkor a 11. hétben van. Ennek ellenére sok könyv, honlap, a betöltött hetek alapján ír a magzat fejlődéséről.... Grrrrrrrr.... Csak tudnák melyik könyvnek mi az alapja, ezt az elején tisztázhatná... na mindegy.

HÓNAPOK

A terhesség egy "laikus" számára 9 hónap. Azaz az utolsó menstruáció után leszámolják az ujjacskáikon a 9 hónapot (plussz 7 napot), és megkapják a szülés várható idejét. És akkor minden hónapban plussz 1 hónappal idősödve telik el a KILENC hónap. Nade az orvosok nem így számolják.... :D Az orvosok nem naptári hónapokkal számolnak, hanem holdhónapokkal (ami szintén nem igaz, csak mondják, hisz 1 holdhónap 29,5 nap, ők meg 28-cal számolnak...), azaz pontosan 4 hetes hónapokkal. Így a terhesség nem 9 hónap, hanem 10!
1. hónap: terhesség 1-4 hete
2. hónap: terhesség 5-8 hete
3. hónap: terhesség 9-12 hete
4. hónap: terhesség 13-16 hete
5. hónap: terhesség 17-20 hete
6. hónap: terhesség 21-24 hete
7. hónap: terhesség 25-28 hete
8. hónap: terhesség 29-32 hete
9. hónap: terhesség 33-36 hete
10. hónap: terhesség 37-40 hete

TRIMESZTEREK

Mint már írtam, a terhességet 3 trimeszterre bontjuk. Ez viszonylag egyszerű, és érthető dolog (bár 1-1 hét csúszás ebben is szokott lenni...)
1. trimeszter: terhesség 1-12 hete
2. trimeszter: terhesség 13-27 hete
3. trimeszter: terhesség 28-40 hete


Szégyen,nem szégyen...én még mindig nem tudom,hogy hány hónapos terhes vagyok :D

5 megjegyzés:

ancsuka írta...

ugyan ez részletkérdés :)) fő, hogy minden redben legyen.

picuranyu írta...

:)) Ó, hogy én is hányszor agyaltam ezen. :)

bettyke83 írta...

szia!nem rég találtam ide,gratulálok a picikhez:)

én is zugolvasó voltam sokáig de mostmár mindenkinek irok,rászoktam:))

ha nem gond akkor kilinkelnélek a blogomba.
www.bernikeblogja.freeblog.hu

hermi67 írta...

:-D)))). Pussz♥

Névtelen írta...

szia! Nekem lenne egy fontos kérdésem.Hátha tud vki segíteni. Ugye az utolsó mensi első napjától számolják a terhességet, nekem viszont 7 nap csúszás van. azaz febr.16. a mensi, de nekem febr 22van úgy kiszámolva,hogy stimmeljen a baba kora. Úgy tudom, hogy a fogantatáskor már két hetes(14nap) terhes vagy.Akkor nekem febr.8.án volt a konkrét fogantatás?

 
Copyright (c) 2010 Uuu, a fiúk. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And RegistryBooster Review.