2009. szeptember 18., péntek

Császár kontra hüvelyi szülés

Elegem van a császáros anyukák hátrányos megkülönböztetéséből...elég az arra irányuló megjegyzésekből,hogy a császár csak egy műtét...aki császáros az nem tud szülni...micsoda hülyeségek ezek???Hogy tud egy ember,egy anya ilyet mondani???Miért kell kevesebbnek éreznem magam,mert mindkét fiamat császármetszéssel SZÜLTEM???Ettől nem érek annyit,mint más anya??Vagy szarabb vagyok,nem tudom így szépen nevelni a gyerekeimet??
Nem értem egy jó társaságban,ahol anyukák töltik együtt napjaik elég nagy részét,hogy hangozhatnak el ilyen és hasonló kijelentések.Néha nem ártana gondolkodni mielőtt kimondok egy-egy mondatot,hogy azzal nem bántok-e meg esetleg másokat.Aztán meg jön a magyarázkodás,hogy ja de nem úgy,meg ha muszáj,akkor muszáj :-/...nem kiváltság hüvelyi úton szülni,ahogy nem természetellenes(ma már) császárral sem...

Én soha,egy percre sem bántam,hogy császárral segítették világra a fiaimat,holott egyikkel sem így készültem a legelején.A lényeg,hogy szépek,egészségesek és hogy vannak nekem és hogy nem 10 centivel lejjebb bújtak ki,hát kit érdekel.

Nem értem azokat,akik csak,mint egy szükséges rosszra gondolnak a császármetszésre vagy ne adjisten annak is élték meg....nem értem,hoyg lehet egy gyermek világrajöveteléről,a legszebb dologról a világon így vélekedni.

Amúgy meg lányos édesanyák...ha a ti lányotok is császárral fog szülni,majd nekik is hasonló szépeket mondotok?Akkor is ez lesz a véleményetek,ha az unokáitok fognak nem 'simán'(ez de borzasztó egy kifejezés)megszületni?

Ja és sajnálom,de nem érdekel,hogy kit bántok meg ezzel az írással,mert azzal sem foglalkozott senki,hogy engem és a többi császáros anyukát megbántott-e néhány jól irányzott mondattal....és nem,lesarkítva sincs egyik gondolatom sem...ennyire fekete vagy fehér az egész.Természetesen akinek nem inge,nem veszi magára :)

25 megjegyzés:

Szandra írta...

Minden szavaddal egyetértek! Attól még, mert a természetes szülés ugyebár A természetes, attól még nem kéne a császárral szült anyákat bántani, lenézni. (az más, ha valakit külön ezt kéri nem egészségügyi indokkal, azt én is elítélem) De ezért van az, hogy sok császárral szült anya depresszióba zuhan, kevesebbnek érzi magát, mert azt hangoztatják, hogy a ettől egy nő nem is igazi nő, nem tudott szülni. Szerintem kihordani is épp elég és nehéz egy gyereket.
Az anyás-lányos-unokás írásod NAGYON tetszett, ez telibe talált. Érdekes, anyum se nézi le a lányait, pedig mind (3) császárral szült csak. Anyum pedig minket simán;) Ő egyszerűen boldog, hogy vannak unokái. Én meg boldog vagyok, hogy vannak gyerekeim, tök mindegy, hogy születtek. Ezzel ŐK SE LESZNEK KEVESEBBEK az életben!!!
Na jó hosszú lett:D De tuti jövök még;)

tökmagi írta...

Senki nem fog megsértődni,mert ahogy írtad,ki nem inge nem veszi magára.Anyum az orvosnak a csillagot lehozta volna ha császárral szülhetett volna annak idején engem farosan,és nem engedi 28 órát vajúdni,és én nem lettem volna oxigén hiányos se.:(

any írta...

jaj de kiéreztem a dühöt a szavaidból..totál jogos...nem boncolgatom a témát nekem is volt császárom:0) puszi♥

any írta...

jaj de kiéreztem a dühöt a szavaidból..totál jogos...nem boncolgatom a témát nekem is volt császárom:0) puszi♥

Márti írta...

jaj:( kibántott meg ennyire vajon?:(
na,majd a fiúk ellátják a baját:)
rá se hederíts!
mondom én:) aki ma szintén kiírja magából a lelkét:D

Unknown írta...

Szia!
Most találtam ide Hugo blogjából.
Egyszer volt egy hasonló bejegyzésem, talán kicsit indulatosabb is...:))
Mind tudjuk -akik képesek vagyunk gondolkozni-, hogy nem attól lesz valaki igazi édesanya, hogy megszüli a gyermekét. Az örökbefogadott gyermekeket is igazi édesanyák és édesapák nevelik akik a szívükben várták őt.
Én azt szoktam mondani ha el akarom viccelni a témát, hogy az én gyerekem igazi EU-s kölyök, mert tudja, hogy a bejárat nem kijárat.....:)))
Az a baj, hogy sokan mindent természetesnek vesznek. Az életben minden relatív. Én sem bánkódtam sosem, hogy császárral kellett szülnöm, mert örültem, hogy egyáltalán megadódott a lehetőség.
Ebben az esetben abszolút igaz, hogy csupán a végeredmény a lényeg.
Sose engedd, hogy felidegesítsenek ilyesmikkel!
Bocs, hogy idepottyanva ennyit "beszélek"!

Szandra írta...

Dávidanyu kommentjét olvasva még az jutott eszembe, hogy akinek nem lehet gyereke, milyen boldog lenne, ha szülhetne császárral!!!!!!

AA írta...

Jajj Te szegény, ki bántott.Nem tudok mit írni csak azt, hogy minden szavaddal egyet értek.Nagy ölelés.

linbori írta...

Erről én is írtam már korábban...egyetértünk. Bár akkor leginkább azzal tapostak a lelkembe,hogy kétségbe vonták a császár szükségességét. Azért eldobtam az agyam,hogy ismeretlenül vki felülbírálná a dokimat.

LiliNortianyu írta...

Engem és a bátyámat is császárral szült az anyám.Nincs ebben semmi leszólandó,sőt nagy szenvedéssel jár ez is,mivel utána tovább tart a gyógyulás,mint a simán vagy gátmetszéssel szülteknél.Szerintem inkább azokat szólják le,akik direkt szülnek császárral,jó pénzért megmondhatod az orvosnak melyik nap van kedved szülni.

Perec írta...

Lidikém, ezért a bejegyzésért legalább 100 meghajlás előtted, én sem írhattam volna szebben :D
Számomra döbbenet volt a császárom után, hogy léteznek olyan emberek, akiknek a szemében ettől én kevesebb vagyok.
Nem tűztem ki célomul sem a császárt sem a spontán szülést, egyszerűen SZÜLŐ akartam lenni, méghozzá jó...azt pedig, hogy valóban jó vagyok-e? senki más nem döntheti el, csakis a gyerekem! UFF

Pattogo írta...

Nálunk a családban nem volt császáros szülés. De nem hiszem, hogy egy anya kevesebb lenne azért mert császárral szült. Kb ugyan olyan elítélni a csaszisokat, mint azokat akik akartak, de nem tudtak szoptatni, így maradt a tápszer. Nem az a lényeg, hogy a gyerekem egészséges? Ha szeretik akkor szerintem tökéletesen mindegy, hogy hogy hozták a világra. Lidikém egyetértek. :)

Vica írta...

Eggyetértek veled,mindennel!Nekem volt,császi,de sima is,de soha nemjutott,eszembe,hogy attól jobb lennék,mert simán is szültem...

Judit /juci68/ írta...

Davidanyu rendkívül szimpatikus írásával teljesen egyetértek. Ha egyszer valaki még egyszer ezt a témát boncolgatja Babanet chat-en, remélem ott leszek és elmondhatom a véleményem neki.

Bibécske írta...

ancsuka írta...

Én is csak melléd állok, hiszen én is császáros voltam, és meglehetek kövezni, remélem az is leszek ha végre jönni akar a második, de ha simán szülök már az sem érdekel, csak már ott tartanék.... bevallom borzalmasan félek a sima szüléstől. Nem érzem magam kevesebbnek, hogy Vivi császáros lett. Szenvedtem én így is pont eleget utána, azt hiszi mindenki az a vágás nem fáj? Főleg ha altatásban csinálják. Egyszóval totál igazad van.

hermi67 írta...

Nem tudom,ki bántott meg, de elmehet a p...ba-ez a véleményem. Elég konkrét?:-D. Csók♥

Lidi írta...

Lányok!
Konkrétan nem bántott meg senki,csak fura nekem ez az egész dolog amennyire túl van lihegve :)soha nem mondták,hogy fu,te de gáz,hogy császáros vagy.Csak sokszor érződik egy-egy mondat mögött a szánalom(de hogy miért is azt nem tudom :O )...ez forrott bennem már pár napja és rosszabb passzomban tegnap le is írtam :D

Davidanyu! Szia itt!Párszor már én is kukkoltam nálatok,talán a tanyáról találtam el hozzátok :).Szívesen elolvasnám,amit írtál a csasziról és Linbo a tied is!Idelinkelitek lécci lécci?:D

...és köszi mindenkinek,hogy megosztottátok velem a véleményeteket :) (érdekes,hogy szinte csak csaszisok)

Szandra írta...

Rita előtt meghajlok. Köszönöm a kommentedet:) Igazad van!

AA írta...

Én nem vagyok császáros de mégis úgy gondolom, hogy igazad van.Talán azért mert a 18 órás vajúdás végén már tökre nem érdekelt, hogy elöl vagy alul jön Adri csak valaki segítsen már.Sőt azt gondolom, hogy egy császáros sokkal rosszabbul is lehet akár a szülés utáni napokban mint aki hüvelyi úton szül.Mondjuk én a szoptatás kontra tápszer témában is így vagyok.Van akinek egyszerűen nem megy és kész...attól ő még nem lesz kevesebb mégis sokan úgy csinálnak mintha azzal, hogy valaki tápszert ad a gyereknek a halálos ítéletét írná alá.
Tök érdekes mert én szoptatni is tudtam viszonylag sokáig, meg császis sem vagyok de mégis mindig olyan dühös leszek ha valakit ezért bántanak.Most is ha elolvasom amit írtál, jól elküldeném a francba aki miatt ezt írnod kellett.

Mariann írta...

Ez pont akkora baromság, mint a szoptatás, kontra tápszerezés.
Nem ez a dolgok lényege!
Tápszerezni is lehet szeretettel, érzelemmel teli és császármetszéssel világrahozott gyermek anyukája is lehet csodálatosan boldog.
Ellenkezőjük is igaz: szoptatni is lehet kényszerből, hidegen, míg sima szülés után sem tuti, hogy elönti a nagy boldogság az anyát.
Ráadásul ezek változhatnak, jó és rosszfelé is.
New is őrlődj ilyesmiken, szerintem!
Puszi :-) ♥

andy02 írta...

Veled is teljes mértékben egyett értek és az irásodban is az összes szóval.Örülök,hogy irtatok xandrával együtt egy-egy ilyen bejegyzést mert kell az ilyen embereknek az hogy rájöjjenek milyen undoritó amit csinálnak!Puszi

Hajni írta...

Hát nem is tudom hogy kezdjem,szerintem örök ellentét lesz a császáros és "simán" szülők közt,ugyanúgy mint szoptatók és tápszerezők közt,és nem azért mert valaki megbántott valakit.Igen én is elítélem azokat akik csak a félelem miatt császároztatják meg magukat ,és azért nem szoptatnak mert csúnya lesz a mellük.DE nem az embert és főleg nem az olyan embereket ítélem el akiknek muszáj volt a császár és a tápszer....Csak ezt nem látják akik sértve érzik magukat.Én igenis sajnálom a császárosokat,és én rohadtul félnék hogy felvágják a hasam,és az utána következő gyógyulási folyamattól.Nem lehet könnyű,sőt biztos sokkal nehezebb felgyógyulni belőle mint egy "sima" szülésből.Ha a gyerekem élete lenne a tét én sem haboznék a császár miatt,de sosem kérném ,mert félek szülni.Remélem senkit nem bántottam meg,mert nem ez volt a célom,de remélem hogy a császárosok belátják,hogy a "simán" szülők nem őket ítélik el...És most lehet megkövezni.....puszi

linbori írta...

2 éve írtam :D
http://blogol.hu/comment.php?log=1025538

Ebdette írta...

Ki mondott ilyet???:O

 
Copyright (c) 2010 Uuu, a fiúk. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And RegistryBooster Review.